AD-BLUE
AD-BLUE

AdBlue, også kalt SCR (Selective Catalytic Reduction) er med på å redusere utslipp av Nitrogenoksider (NOx). Dette systemet er utviklet for å minske utslipp fra kjøretøy, og er bygget opp med ulike komponenter som ofte kan oppleve problemer.
AdBlue er en væske som med jevnlig mellomrom må etterfylles i en tank som er montert på bilen. Væsken blir pumpet fra tanken og inn i kjøretøyets eksosanlegg for å gi bedre utslipp. Komponenter som er med på denne prosessen er kjent for å feile, som for eksempel doseringspumpe og NOx sensor, som kan være kostbare og har begrenset levetid.
Vi tilbyr en løsning for å eliminere disse problemene med AdBlue til en mye mer konkurransedyktig pris enn det ellers ville koste å vedlikeholde dette systemet, og i tillegg slipper du å tenke på problemer med dette i fremtiden.
Det er ikke skadelig for kjøretøyet ved bruk av vår løsning.

EGR
EGR

Exhaust Gas Recirculation, ofte omtalt som EGR-ventil/Eksostilbakeføringsventil på norsk, er akkurat det som navnet omtaler den som. Dette er en ventil som slipper eksosgasser tilbake inn i motoren for å bedre utslippet på et kjøretøy, med å forbrenne dårlig forbrente eksosgasser på nytt.
Problemet som ofte oppstår med dette systemet, er at  eksos blir sluppet tilbake igjennom tynne rør og direkte inn i innsug på kjøretøyet. Ekosen vil over tid bli til ett tykt lag med det vi kaller koks, som fører til dårligere luftstrøm og etter en stund vil føre til at selve EGR-ventilen ikke vil kunne åpne og lukke slik den skal. Dette fører til både feilkoder, nødmodus og en motor som vil gå ujevnt.
Våre løsninger vil løse disse problemene, slik at det ikke vil oppstå feilkoder, fjusking eller fremtidig problemer i forbindelse med dette systemet.
Det er ingen farer med å bruke våre løsninger for motoren sin del. Det er en sunn løsning for motoren og den vil jobbe lettere og bedre.

DPF
DPF

Diesel Partikkel Filter (DPF) er en viktig del som er montert på kjøretøy for å minske utslipp fra motoren.
Filteret er med på å stoppe og uskadeliggjøre uforbrent eksos som slipper igjennom til eksosanlegget. Ett partikkelfilter vil etter hvert fylles opp og bli tett på grunn av eksosen som blir liggende igjen. Kjøretøyet skal etter hvert måle økningen i filteret og brenne filteret rent for partikler slik at det ikke vil bli tett og skape problemer.
Dessverre er det mange ulike faktorer som gjør at dette ikke alltid vil fungere optimalt.
Noen ganger har ett kjøretøy feil på motorsystemet (Feilkoder), som gjør at brenningsprosessen i filteret ikke vil gjennomføres.
Andre problemer er mye småkjøring med mange start og stopp, som gjør at brenneprosessen enten ikke vil få mulighet til å starte eller ikke bli gjennomført skikkelig.
Etter en stund vil filteret bli så fullt at kjøretøyet ikke lenger klarer å rengjøre filteret til et akseptabelt nivå igjen, og det fører til at kjøretøyet vil få feilkoder og gå i nødmodus. Motoren vil også slite med å få ut eksosen fra motoren, noe som er usunt for både motor og ulike komponenter rundt motoren.

For spørsmål eller bestilling av time til ditt kjøretøy, bruk kontaktskjemaet i lenken under